Via Sebaste Antik Yolunda İlk Yürüyüş Yapıldı

401845_10151559234851306_1694795535_n
Doğa sporları ve dağcılıkla uğraşan ve Zirve Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü üyesi olan Mehmet GÜLTEKİN tarafından yürütülen “Via Sebaste Antik Yol Keşfi”nin büyük bir kısmı geçtiğimiz günlerde tamamlanmıştır. Keşif çalışmalarından diğer doğa sporcularını haberdar eden Mehmet GÜLTEKİN, onların ısrarlarına dayanamayıp “Antik Yolda İlk Yürüyüş” adlı etkinliğini yaptı. 25 Ağustos 2012 sabahı, iki araçla Akseki’ye gelen doğa sporcuları, ilçemiz sokaklarında gezmiş, fotoğraflar çekmiş ve ilçemizin nefis yemeklerinin tadına varmıştır.

Mehmet GÜLTEKİN, “Via Sebaste Antik Yol Keşfi”nin büyük kısmını bitirmiştir. Bahsi geçen arkadaşımızın bu yolda yapmış olduğu ilk yürüyüş etkinliğine çoğunluğu Ankara, Konya, İzmir ve diğer şehirlerden toplam 37 kişi katılmıştır. Ayrıca Mehmet GÜLTEKİN rehberliğinde antik yolda yürüyüşlere devam edilerek yolun tanıtımına devam edilecektir. 1-2 Eylül’de İzmir’den 50 kişi, Ankara’dan 10 doğa sporcusu ile yürüyüşler devam edecektir. 9-10 Eylül’de ise Antalya’dan bir grup ile Ankara’dan Keşif Ruhu grubunun katılımı ile antik yolun farklı parkurları yürünecektir. Kış sezonunda dinlenmeye terkedilecek olan antik yol, şimdiden tüm ülkede doğa sporcularınca duyulmuş ve heyecan uyandırmıştır. Havaların soğumasıyla tekrar yalnızlaşacak olan antik yolun, her geçen yıl daha çok yürüyüşçü ağırlayacağı kesin görünmektedir.

Tarihi öneme sahip 1. ANTİK YOLDA İLK YÜRÜYÜŞ etkinliğine katılanların adları aşağıda verilmiştir.

1. Mehmet GÜLTEKİN

32. Yıldız ERKMEN
33. Turan Cihan DABAKOĞLU
34. Müfit AKKAYA

25 Ağustos 2012 tarihinde sabah saa532893_10151507559771306_1583933482_nt 08.30’da Seydişehir otogarında başlayan tanışmadan sonra hoş sohbetler eşliğinde araçlara geçildi. Rehber ve keşifçi Mehmet GÜLTEKİN tarafından, katılımcıların, Suğla Gölü(Trogitis) üzerindeki döşeme yol parçalarının ve Homonadların ilk yaşama alanlarının gösterilmesi ve küçük bir brifingten sonra Homonadların gizlenme ve yaşam yeri olan Tınaztepe Mağarasına geçildi. Türkiye’nin birinci dünyanın üçüncü en uzun mağarası olan ve bir tabiat harikası olan Tınaztepe mağarasının iki km’ye yakını yüründü.

Mağaradan hareketle Akseki’ye geçildi. Akseki’de iki saatlik serbest zaman geçirilerek son hazırlıklar tamamlandı, yemekler yenildi, eksikler tamamlandı. Haberimizin geri kalanını kâşif ve rehber Mehmet GÜLTEKİN’den dinliyoruz:

İlk gün saat 14.30’da Akseki’den başlayan yürüyüş, Sarıhacılar Köyü, Belenalan Köyü, Bucakalan Köyü, Nohutçukuru Mevkii, Arap Sivrisi Dağı’ndan devam ederek Alaçeşme Köyünün altında Çiğdevrenti mevkisinde son buldu. Yürüyüşümüze ilgi yoğundu. Antik yolun büyük oranda bozulmadan kaldığı birinci ve ikinci parkurlarını böylelikle yürümüş olduk. İlk günkü yürüyüşümüzün son bir saati tepe lambaları ile gece yürüyüşü şeklinde yapıldı. Dik ve yer yer çalılık bir parkurdan 2 km kadar yürünerek toplam 15 km ile tamamlanmış oldu.

İkinci gün, Saat 08.30’da Bucakalan Köyünden çıkıldı. Keşif sırasında bizi en çok uğraştıran yerlerden biri olan Erkele platosundan geçilerek Dikmen Köyünün göründüğü Dolayyüzü mevkiine gelindi. Toplam iki saatlik bir yürüyüşle Bucakalan’dan Dikmen Köyü’ne varıldı. Hava çok sıcaktı. Burada uzunca bir dinlenme ve buz gibi kuyu suyu ile ıslanarak serinlendikten sonra Sadıklar istikametine devam edildi. Yine antik yoldan devam eden yolculuğumuz çok sıcak bir havada devam etti. Ter içindeydik. Kargasekmez mevkiinden geçerek 150 metrelik bir tırmanışla Kireçkuyusu mevkiini gören doruğa ulaştık. Bu doruk, Antik Yolun hiç bozulmadan kaldığı insanı binlerce yıl ötesine götüren bir yerdi. Buradan Kireçkuyusu mevkiine doğru inişe geçtik ve çok eski bir kireç kuyusunun yanında mola verdik. Bu noktada yol iyice dikleşiyor, diz kapaklarımız sinyal vermeye başlıyor. Toplamda 10 km’lik bir yürüyüşle ikinci gün faaliyetini saat 13.35’te bitiriyoruz. Buradan itibaren 1400 metrelik asfalt yoldan ilerleyerek Sadıklara varıyoruz. Sadıklarda Orhan Akseki Bey’in özel müzesini geziyoruz. Müze çok ilginç. Antika silah, savaş madalyaları, tarihi öneme sahip hediyelerle dolu kişisel bir müze.

Sadıklardan araçlarımıza binip 56 km ilerideki, İbradı-Ürünlü sınırları içinde bulunan bir408963_10151507556211306_607529516_n doğa harikası olan masalımsı Altınbeşik Mağarasına geçiyoruz. Bu mağara içine tekne ile girilen toplamda 2700 metresine girilmiş 3 katlı bir mağara ve her katında göl var. Bizler 1. bölümüne tekne ile girdik, mağara içinde tekne turu yaptık. İçerisi masalımsı idi. Doğal, köprüsü, sarkıtları, dikitleri ve masmavi suyu ile gerçekten kendimizi masalımsı bir film platosunda hissettik.

Altınbeşik Mağarasından sonra araçlarımıza bindik ve tatlı anılar eşliğinde, hoş sohbetlerle dönüş yolculuğuna başladık.

Bilindiği gibi keşif çok zor bir iştir, yorucudur, masraflıdır. Ulaşım, barınma, araç-gereç, boya, teknik malzeme… büyük bir yekun tutuyor. Bu nedenle sponsorsuz keşif işlemlerini yürütmek biz gönüllü kâşifler için büyük bir sorun oluyor.

Şimdiden belirtmeliyim ki, bu yol, Likya Yolu’na alternatif olacak bir trekking rotası olacağını şimdiden kesinleştirmiştir.

____________________
Mehmet Gültekin tarafından yazıldı.

401845_10151559234851306_1694795535_n

33. Turan Cihan DABAKOĞLU
34. Müfit AKKAYA

____________________
Mehmet Gültekin tarafından yazıldı.